Blog

Growth Hacking.
MivoCloud Baner

Growth Hacking. 36 de case-uri reale - Partea 2.

Blog Single

Continuăm să analizăm Growth Hack-urile companiilor de succes. În acest articol veți afla, cum Moz și Qualaroo obțin un auditoriu fidel prin intermediul unei comunități-online, cum un servicu-CRM nou atrage clienți cu ajutorul Instagram, cum Reddit și Quora au adunat o masă critică de utilizatori plus câteva hack-uri bune din lumea offline.

Crearea unei comunități online active

Cu ajutorul acestui hack, în prezent se folosesc două servicii populare - Moz (oferă diverse servicii SEO) și Qualaroo (instrumente pentru efectuarea sondajelor pe site). Ambele companii online-marketerii să își execute lucrul mai bine.

Când a apărut întrebarea cu privire la obținerea suplimentară a unor clienți fideli, ei nu au ales o cale ușoară. S-a decis să fie creată o comunitate întreagă, ceva asemănător cu un forum, unde marketerii vor avea posibilitate să adreseze întrebări, să obțină sfaturi, să facă schimb de informații. În general, să comunice și să-și perfecționeze abilitățile.

MivoCloud

Servere Cloud cu functii de IaaS. Tarif pe ora. Trafic nelimitat. Incearca acum Gratuit.

Astfel și au apărut 2 comunități puternice.

Moz a creat "Moz Community", în care se petrec câteva webinare ("Mozinare") pe lună cu cei mai buni experți, efectuează Q&A (întrebări-răspunsuri) sesiuni, evenimente online și offline.

MOZ

În plus, cei de la Moz pun un accent foarte mare pe content-marketing, astfel pe blog lor sunt scrise deja în jur de 5000 postări. Aproape zilnic se pregătesc materiale calitative pe temele interesate de marketeri-web.

Echipa de la Qualaroo au mers pe aceleași urme, creând Comunitatea Growth Hackers. Pe acest site, în fiecare zi sunt adăugate cele mai bune articole despre internet-marketing, growth hacking și dezvoltarea startup-urilor. Fiecare membru al comunității poate adresa întrebări, participa la discuții și AMA-sesiuni (Ask Me Anything - întreabă-mă tot ce dorești) cu cei mai buni experți din industrie, analiza case-urile de succes a companiilor, vizionarea videoclipurilor tematice și chiar găsirea unui loc de muncă.

Nici Moz, nici Qualaroo nu încearcă să-și vândă serviciile direct cu ajutorul acestor comunități. Obiectivul principal este de a crea un loc, unde să se strângă publicul țintă. Și mai mult de atât, unde publicul țintă va beneficia de valori și beneficii. Prin urmare, va reveni din nou, legându-se de comunitate și totodată de companie.

Deși, este prezentă și puțină publicitate. De exemplu, la GrowthHakers, pe pagina principală, persistă un mic baner despre conferința ce urmează a avea loc. Iar la comunitatea Moz în meniu sunt link-uri la produsele companiei, servicii gratuite, pagini despre companii etc. Dar aceasta nu este la fel ca și publicitatea enervantă de zi cu zi.

Growth Hackers Conference

Dacă dispuneți de posibilități tehnice, financiare și de timp, luați în considerare cum ați putea face o comunitate activă împrejurul produsului dumneavoastră. Desigur, nu puteți executa astfel de sarcini timp de o zi. Și nu va aduce lead-uri și profit de mâine. Este o cale de lungă durată, care printr-o modalitate corectă de implimentare, poate fi cheia succesului tău.

Hack în Instagram

Din start previn că acest exemplu, nu este a unei companii dintre cele mai populare. Acesta este un case a unui mic startup brazilian, soft CRM de optimizarea lucrului cu potențialii clienți. L-am găsit pe site-ul de întrebări și răspunsuri Quora, despre care vom mai vorbi.

La prima etapă de dezvoltare a startup-ului pentru atragerea clienților, s-a folosit Instagram și evenimentele-offline în Brazilia. Esența acestui Hack constă în următoarele:

  • Se urmăreau evenimentele de rang mijlociu și mare în Brazilia, și pe baza acestora, se întocmea calendarul pentru lunile următoare.
  • Când evenimentul se începea, ei urmăreau hash-tagurile din Instagram (același lucru îl făceau și pe facebook, twitter).
  • Din numele companiei, lăsau comentarii la pozele și postările acestui eveniment. Comentariile erau de felul următor - "Ce bine că sunteți la eveniment. Dacă aveți nevoie de ajutor la interacțiunea cu toți cei care v-ați cunoscut la conferință, puteți încerca softul noastru CRM". Textul poate fi nu tocmai exact, însă sensul, cred eu că ați înțeles.
  • La fel se mai plasau și poze cu soft-ul CRM al lor. Dacă avea loc un eveniment monden, se plasau câte 2-3 fotografii pe contul lor, unde explicau cât de efectiv lucrează soft-ul ce le aparține în industria modei. Dacă cineva accesa contul lor, se forma o impresie pozitivă despre companie.
  • Acesta este un mic hack, care îl utiliza startup-ul la etapa inițială a "vieții" sale. Desigur, această opțiune nu este tocmai una potrivită pentru toate companiile. Însă, sensul acestui case este altul. Scopul primordial constă în gândirea creativă și crearea unor opurtunități nestandarte pentru promovarea proiectului și atragerea clienților.

    MivoCloud

    Servere Dedicate Personalizate. Trafic nelimitat. Protectie DDoS. IPMI. Suport 24/7/365. Poti adauga RAM, SSD, HDD, IP-uri, hardware RAID etc.

    Sper, să reușesc să aduc ideea respectivă către voi. Astfel, veți fi capabili să găsiți și să realizați propriile growth hack-uri.

    Activitatea Falsificată

    Cine-l cunoaște pe Reddit?

    Aceasta este o altă comunitate de utilizatori, însă nu este concentrată pe o anumită tematică, în comparație cu cele de la Moz sau GrowthHackers.

    În Wikipedia, Reddit este descris ca un site de știri sociale, unde utilizatorii înregistrați pot plasa link-uri la informația lor preferată. În plus, acolo au loc discuții foarte aprinse, acolo puteți promova afacerea, puteți beneficia de raiting-uri și multe altele. Site-ul arată demodat însă este extrem de popular. Câteodată, puteți obține o informație care e de negăsit în alte părți.

    În general, tot site-ul se bazează pe activitatea utilizatorilor. Dacă ei, se manifestă activ, încarcă diferite link-uri, apreciază cele mai bune articole, atunci site-ul "trăiește". Atunci când activitate nu este, nici vizitatorilor nu le este interesant să acceseze site-ul.

    De aceea, la etapa inițială, în anul 2005, când a fost creat site-ul, problema majoră era - cum să creeze activitate? Era necesar o masă critică de utilizatori, materiale, comentarii, după care, ceilalți vor vedea valoarea site-ului, ulterior, înregistrându-se.

    Masa critică de una singură, nu va lua amploare. Numai în cazuri exclusive, produsul se vinde de la sine. De regulă, la început trebuie intensiv de lucrat, pentru a aduna primii utilizatori. Și numai atunci, când proiectul va câștiga o reputație bună, putem spera la o creștere organică.

    Cum a fost creată activitatea pe Reddit?

    MivoCloud

    Fondatorii cu mâinile lor înregistrau conturi false. Au continuat să procedeze astfel timp de câteva luni, imitând o activitate reală pe site. Datorită acesteia, la vizitatorii reali s-a creat impresia că site-ul este într-adevăr viu și sunt cu adevărat utilizatori reali. După câteva luni, lucrul intensiv a început să se recupereze și s-a început creșterea organică.

    Aceeași strategie a folosit și site-ul Quora (cel mai popular serviciu de întrebări și răspunsuri din străinătate). Doi fondatori, fără întrerupere creau întrebări noi și totodată răspunsurile la ele. După care, s-au alăturat primii lucrători, beta-testeri. Datorită cărora, baza de întrebări și răspunsuri începea să se mărească. Astfel a început creșterea organică.

    Evident, nu este ușor. Adesea, acest lucru ești nevoit să-l faci manual (deși cred că acest proces poate fi automatizat). Dar atunci când nu există alte metode de a ieși din "Valea Morții", atunci și un astfel de hack poate fi folositor.

    MivoCloud

    Servere Cloud cu functii de IaaS. Tarif pe ora. Trafic nelimitat. Incearca acum Gratuit.

    Luați în considerare această opțiune, dacă dezvoltați un anumit online-forum, unde, la etapa inițială, mereu va fi dilema - "site-ul gol înseamnă lipsa utilizatorilor" și "lipsa utilizatorilor înseamnă un site gol". Deși cu astfel de situație se confruntă și site-urile de socializare, unde mereu este nevoie de soluționarea acestei dileme.

    Contactul personal cu publicul țintă

    Analizăm exemplele Tinder (aplicație pentru socializare) și Alibaba (cel mai mare internet-magazin).

    Aplicația Tinder se confrunta cu aceeași problemă ca Quora și Reddit. Pentru ca fetele să înceapă utilizarea aplicației, era nevoie de existența băieților, în aplicație. Pentru ca băieții să înceapă folosirea aplicației era nevoie de existența fetelor. Mai pe scurt, era nevoie de o masă critică de utilizatorilor.

    Pentru atragerea utilizatorilor noi, directorul pe marketing Whitney Wolf se ocupa personal de acest proces. Compania, organiza tururi, unde Whitney mergea prin campusurile a celor mai cunoscute universități din SUA.

    Ea se implica în diferite cluburi feminine și promova aplicația. După întâlnire, fetele instalau aplicația. Atunci, Whitney a mers la un club de bărbați, unde arăta fete frumoase, libere și cel mai important - active în aplicație, care sunt deschise pentru noi cunoștințe.

    MivoCloud

    Datorită acestui tur, numărul de utilizatori a crescut de la 5 la 15 mii. Astăzi, Tinder are 50 milioane de utilizatori dintre care 10 milioane sunt activi zi de zi. Dacă la începutul dezvoltării startup-ului Whitney nu mergea de sine-stătător să promoveze aplicația, fiecăruia în parte, acest startup ar fi murit, fără a deveni atât de popular.

    Cu acelaș lucru, s-a ocupat vestitul Jek Ma (conducătorul celui mai mare holding comercial Alibaba Group). La începutul anilor 2000, Jek personal mergea la fiecare fabrică, pentru a convorbi cu Administratorii arătându-le, cum site-ul Alibaba și Taobao îi pot ajuta să vândă produsele lor.

    Acesta reprezintă un proces îndelungat și este nevoie de mult timp. Dar câteodată, acesta reprezintă un factor inevitabil la dezvoltarea unui proiect.

    MivoCloud

    Servere Dedicate Personalizate. Trafic nelimitat. Protectie DDoS. IPMI. Suport 24/7/365. Poti adauga RAM, SSD, HDD, IP-uri, hardware RAID etc.

    Utilizarea widget-urilor ce promovează compania

    Facebook, este compania care în istoria sa, a apelat la multe Growth Hack-uri. Anume din această cauză, auditoria sa depășește de 1 mlrd de utilizatori, din toată țara.

    În prima parte a acestui articol, am descris câteva hack-uri, care au fost și sunt utilizate de Facebook, pentru a interacționa cu utilizatorii. Să mergem spre descrierea următorului case.

    Cândva demult, growth hackerii companiei au elaborat widget-uri speciale, care puteau fi plasate pe site. Fiecare proprietar al unui site, blog personal, putea plasa un widget cu link-ul grupului său, paginii web sau contului personal. Era util atât pentru utilizator cât și pentru Facebook.

    Utilizatorul avea posibilitatea de a promova contul său în rețeaua de socializare. Și acei oameni, care doreau să fie informați de tot ce se întâmplă cu proprietarul paginii web sau a companiei, se înscria la noutățile lor. Astfel, Facebook primea publicitate suplimentară, utilizatori noi și încă o metodă de a captiva oamenii pe rețeaua sa de socializare.

    Facebook

    Nu mi-a trebuit mult timp pentru a căuta un exemplu a acestui widget. De exemplu, în blogul Netology, la sfârșitul paginii a fiecărui articol, există un astfel de widget.

    Există încă unele îndoieli cu privire la eficiența acestei modalități? Facebook, Twitter, YouTube, Vkontakte fac asta, nu pentru a se distra.

    De altfel, widget-ul Facebook era vizualizat miliarde de ori pe lună, genera sute de milioane de click-uri și un număr imens de înregistrări noi.

    Ceva similar a inventat și Youtube, când a oferit posibilitatea de a plasa videoclipurile direct pe site. După ce a fost elaborată această posibilitate, proprietarii site-urilor și a blogurilor puteau incorpora videoclipurile direct pe pagina/blogul său, fără a redirecționa utilizatorul către YouTube.

    MivoCloud

    Pe de o parte, mai puține persoane accesau însuși site-ul YouTube. Dar, cu siguranță numărul de vizitatori, nu era principalul indicator. Numărul vizualizărilor a videoclipurilor, timpul mediu a vizualizării, acestea au un rol mai important. Iar inserarea videoclipurilor pe alte pagini, nicidecum nu era în contradicție cu scopurilor YouTube.

    În schimb, oferă acces la o audiență mai mare cu ajutorul paginior din toată lumea. În plus, ea simplifică procesul de interacționare a utilizatorului cu contentul. Acum, nu este necesar să trteacă pe o altă pagină, pentru a vizualiza videoclipul. Spre exemplu, o pot face direct, de pe pagina articolului.

    Acest Growt Hack - este unul dintre cei mai importanți factori ai popularității YouTube. Acest lucru i-au ajutat să "ajungă" la utilizatori noi și a obține numărul necesar de back-link-uri la site.

    Hackuri de recomandare din lumea offline

    Programele de recomandare lucrează nu numai în online. Există o mulțime de cazuri, când companiile offline folosesc această tehnică pentru atragerea noilor clienți.

    De exemplu, o companie specializată pe întreținerea piscinelor, fiecărui client îi oferea o broșură despre afacerea sa, rugându-i să o transmită și vecinilor care dețin piscine. Ai spune că e o prostie. Cine ar face reclamă vecinilor săi despre careva servicii?

    Dar trucul consta în altceva, atât vecinului cât și celui care a dat broșura, beneficiau de aceeași reducere, la toate serviciile companiei. Toți sunt mulțumiți. Anume din acest motiv această programă de recomandare lucra.

    Apropo, unul dintre cele mai importante elemente al unui program de recomandare, constă ca ambele părți trebuie să primească un beneficiu. Căci sunt cazuri când oportunitatea o primește doar cel, care recomandă. Atunci care este sensul ca o altă persoană să primească oferta lui? Fără sens.

    Să analizăm și un alt case de utilizarea programelor de recomandare din lumea offline. O companie de asigurări din Zurich, propunea fiecărui client nou să-și invite prietenii, cunoscuții, colegii, să încerce serviciile lor.

    MivoCloud

    Servere Cloud cu SSD. Lanseaza in 9 secunde. Suport gratuit. Alegi fiecare resurs separat (RAM, SSD, CPU, IP). Poti schimba oricand. Poti opri serverul si achiti doar pentru resursele folosite.

    Pentru un client invitat, fiecare participant al programului primea un cupon pentru cumpărături în valoare de 100$. Și o astfel de modalitate în căutarea clienților noi s-a arătat mai profitabilă, în comparație cu alte surse de atragere.

    În concluzie, unul dintre cei mai efectivi factori al programelor de recomandare constituie factorul psihologic, datorită căruia oamenii au încredere mult mai mare în recomandările prietenilor, rudelor, colegilor, decât altor persoane terțe.

    Potrivit unui studiu realizat de Nielsen - 92% din oameni, cred în astfel de recomandări și se bazează pe alegerea acestor informații.

    În general programul de recomandare este o modalitate foarte bună de a atrage publicul țintă cu ajutorul clienților existenți.

    Un Hack interesant utilizat de Houston Airport

    Ținând cont de toate regulile dezvoltării unei afaceri, Aeroportul Huston se adaptează la necesotățile publicului țintă - desfășoară sondaje, colectează feedback-uri și îmbunătățește procesul de prestare a serviciilor.

    Un sondaj a fost dedicat problemelor, care deseori îi deranjează pe clienți. Răspunsul a fost clar - probleme la primirea bagajului. Și de cele mai multe ori, clienții vorbeau despre procesul care durează mult timp. Pentru a primi bagajul, era nevoie să aștepți 9 minute.

    Houston Airport

    Dacă atât de mult îi deranjează pe clienți, Aeroportul a luat în considerare feedback-ul, investind câteva milioane pentru schimbarea procesului de primirea bagajului. Astfel, timpul de așteptare sa redus până la 6 minute. Pare a fi un rezultat destul de bun, căci cu 33 % s-a optimizat procesul.

    Însă, după realizarea unui alt sondaj, lumea nu făcea diferența, fie 9 sau 6 minute de așteptare, tot era un timp îndelungat.

    S-a găsit o altă modalitate. Ideea era una genială - au schimbat locul de primire a bagajului. Astfel, până persoana ajungea la ridicarea bagajului, treceau și acele 6 minute, fără necesitatea de a se enerva în așteptarea acestuia.

    Laude acelui om, care a reușit să găsească o astfel de rezolvare nestandartă a problemei.

    Sperăm că articolul a fost util și interesant.

  • Tradus și adaptat.
  • MivoCloud

    Administrare Server. Administreaza-ti afacerea iar noi serverul. Echipa profesionista disponibila 24/7/365.
    Share: