Blog

Startup.
MivoCloud Baner

Cum serviciul Hotjar ajută la creșterea conversiei

SEO

Hotjar reprezintă un serviciu pentru Internet – Marketeri avansați, care analizează comportamentul utilizatorilor, realizează sondaje, construiesc diferite pâlnii și multe altele. Obiectivul principal al serviciului este ajutorul oferit la mărirea numărului de conversii pe site. Numărul de clienți este într-o creștere furtunoasă.

Hotjar: Funcționalitatea Serviciului
Hărți Termice (Heatmaps)
Hărți termice sunt împărțite în 3 tipuri:

Harta click-urilor

Harta skrolling

Harta link-urilor

Ce linkuri oferă hărțile termice:

Veți afla, la care elemente de pe pagină utilizatorii le accesează, la care link-uri utilizatorii deseori le vizitează și cât de adânc răsfoiește pagina (caz cu descrierea acestei funcții, în a doua parte a articolului). Reieșind din acestea veți înțelege, modul în care vizitatorii interacționează cu interfața.

Exemple de utilizare:

Analizați harta de click-uri pe site și veți vedea că o proporție mare de clicuri sunt pentru un anumit element. Cu toate acestea elementul este de indisponibil pentru a fi accesat. Dar, odată ce vizitatorii sunt interesați de accesa elemntul respectiv, atunci cred că executând un click, ar putea a trece la o anumită pagină.

Pe baza acestor date, veți ști exact ce elemente trebuie să fie “clickable”.

Astfel veți înțelege unde cei mai mulți vizitatori fac click. Poate că vor fi butoane, pe care ar putea pe vizitatori, să-i îndepărteze de la procesul de achiziție. Acest lucru înseamnă că, fie butoanele de care aveți nevoie necesită eliminate de pe toată interfață, sau să ne asigurăm, ca vizitatorul să nu plece de la “drumul” procurărilor.

Uita de VPS/VDS. A venit timpul pentru Servere Cloud.

Cloud Hosting cu SSD. Lanseaza un Server Cloud in 9 secunde. Suport gratuit. Alegi fiecare resurs separat (RAM, SSD, CPU, IP). Poti schimba oricand. Poti opri serverul si achiti doar pentru resursele folosite.

Dacă ne uităm la harta scrolling, ea este foarte utilă pentru paginile cu LENDING lungi, pagini lungi, precum și a content-marketerilor. Harta scrollingului timp de 3 secunde,vă v-a arăta dacă clienții potențiali citesc LENDINGUL dumneavoastră, sau dacă în general citesc articolele voastre lungi.

2. Sesiunea de înregistrare (Înregistrările Vizitatorilor)
Ce oferă înregistrarea sesiunilor:

Puteți vedea modul în care fiecare vizitator interacționează cu interfața site-ului dumneavoastră. Veți vedea toate clicurile, mișcarea cursorului, cât de mult timp o persoană își petrece în fiecare parte a paginii, ce probleme apar la anumite browsere sau dispozitive.

Aveți și opțiunea de a filtra înregistrările, de a le eticheta precum și de adăga la favorite, pentru a efectua mai ușor analiza.

Exemplu de utilizare:

După vizualizarea sesiunilor observați, că vizitatorii, care accesează prin Internet Explorer, în general nu vede butonul pentru a executa o comanda. În consecință, aceștea nu pot să devină client, chiar dacă și-ar dori.

Pe baza acestor informații, puteți operativ transmite dezvoltatorilor sarcina, ei corectează aspectul și toți vizitatorii de pe Internet Explorer pot face achiziții fără probleme. Toată lumea e fericită. Afacerea continuând să prospere!

Apropo, puteți găsi exemple similare, nu numai prin revizuirea înregistrărilor. Google Analytics deține rapoarte întregi, care ajuta la găsirea "ucigașilor" de convertire.

Funcția de revizuire este, de asemenea, în Yandeks.Metrik numit Vebvizor. Dacă nu doriți să cheltuiți bani pe Hotjar, îl puteți utiliza fără nici o problemă. Apropo, în cazul în care, folosiți vebvizor recomandăm să utilizați segmentarea, pentru a nu analiza pe toate la rând.

3. Canalele de vânzări
Ce oferă pâlnia vânzărilor:

Dacă veți face o secvență de acțiuni care duc la scopul final (de exemplu, cumpărarea), vei vedea în ce etapă aveți cele mai mari probleme.

Respectiv, unde cei mai mulți utilizatori frânează, acolo și este necesar de investit eforturile, pentru a crește conversia.

După părerea mea, singurul dezavantaj în pâlnia de vânzare Hotjar este că nu se bazează pe eveniment (evenimente), dar în trecerea pe alte pagini. Cu toate că aceeași situație există și la Google Analytics și la Yandeks.Metrikoy. Dar, la ultimele două, mai avem încă posibilitatea să facem o pâlnie de evenimente, cu toate că începătorilor nu le va fi ușor la rezolvarea acestei probleme.

Ca alternativă puteți utiliza Mixpanel. La acest serviciu, în general toată analiza se bazează pe evenimente și proprietăți, care sunt atribuite utilizatorilor. Iată acolo și este cel mai avantajos și simplu să-ți construiești o pâlnie de vânzări.

În general, în cazul în care afacerea dvs. nu dispunde de nici o pâlnie, pe baza căreia măsurați drumul clientului de la primul contact până la momentul achiziționării, este o greșeală uriașă. Vă sfătuiesc acum să purcedeți la întrebarea dată.

4. Analiza formelor

Pe fiecare site există o formă. Fără existența lor e imposibil. Și e bine dacă pe forma dvs. este doar un singur câmp. Dar la majoritatea forme, ele sunt mai multe. Așa dar, analiza formelor ne permite să înțelegem, cum oamenii completează fiecare câmp în parte.

În primul rând veți cunoaște, cât de mult timp petrece fiecare vizitator la completarea fiecărui câmp. În al doilea rând, veți vedea pe care câmpuri eșuează cei mai mulți oameni.

Dacă la analiza formelor, adăugăm vizualizarea sesiunilor, atunci, veți putea vedea modul în care un utilizator completează câmpurile. Poate, ei ceva nu înțeleg și introduc în general altceva, decât ce este necesar. Ca rezultat ei primesc o eroare la completarea formei și pleacă la concurenți.

Exemplu de utilizare:

Prin analiza formelor ați observat că la câmpul "Număr de telefon" eșuează cei mai mulți oameni. Motive pot fi 2. Prima - ei nu-și doresc să scrie numărul de contact. A doua - problema cu însuși câmp.

Deci, verificați sesiunile de înregistrare. Poate problema consta că în spațiu oferit, nu exista masca numărului de telefon, astfel majoritatea vizitatorilor pur și simplu nu înțelegeau că era necesar de indicat și codul țării/orașului?

Servere Cloud cu functii de IaaS. Tarif pe ora.

Trafic nelimitat. Incearca acum Gratuit.

Dacă aceasta era problema, ea se rezolva simplu. Se însărcinează dezvoltatorul și execută normale și pe înțelesul oamenilor - câmpuri.

5. Sondaje integrate
Ce oferă sondajele integrate:

Ele ajută la înțelegerea publicului. Nu există o modalitate mai bună pentru a cunoaște dorințele și necesitățile publicului. Sondajele - unul dintre cel mai important instrument al oricărui internet-marketer avansat.

Funcția sondajelor integrate în Hotjar poate să se vizeze pe anumite condiții. De exemplu, acestea pot fi afișate doar pe o anumită pagină, doar după 2 minute cât ai navigat pe ea.

Exemplu de utilizare:

Pe pagina de achitare cunoașteți, că utilizatorul are nevoie în medie de 2 minute, pentru a trece la etapa următoare. Dacă el petrece mai mult timp, atunci puteți să-i afișați sondajul cu întrebarea despre ce îl împiedică, să finalizeze cumpărăturile. Datorită acestor întrebări, veți putea înțelege mai multe cauze, care împiedică potențialii clienți să vă genereze profit.

Trebuie de remarcat faptul că aceste sondaje lucrează atât pe versiune web cât și pe cea mobilă. Apropo, puteți lansa sondajul doar pe versiunea mobilă, astfel, veți avea posibilitatea să cunoașteți de la ei, cât de eficient și comod poate fi utilizarea site-ului pe smartphone. Acesta va fi primul pas în data driven marketing.

6. Sondaje

Funcția este similară cu cea anterioară, dar mai extinsă.

Ce ne oferă sondajele:

Ele sunt folosite cu același scop, ca și funcția anterioară și anume obținerea mai multor informații din spusele publicului.

Dar în acest caz, aceste sondaje pot fi utilizate mai extins. De exemplu, puteți direct distribui linkurile cu sondaje către public. Fie, să realizați sondajul prin intermediu e-mail. Sau, să-i interogați doar pe cei care duc cursorul la închiderea filelor sau a browserului.

În general, posibilități de implementarea sondajelor sunt multe. Eu personal am încercat câteva variante:

-Exint-intent sondaje

-Sondaje, celor care dispar peste 20-30 secunde după accesarea site-ului

-Sondaje, celor care navighează 50% pe site

Din experiență, pot spune că prima opțiune, poate începe lucru prea devreme, deoarece în prezent, mulți oameni conlucrează cu filele, fără a avea intenția să închidă site-ul. Astfel, pe mulți acest lucru fie îi deranja, sau se afișa pe acel moment, pe când ei nu făcuse nimic pe site.

Însă, în general, sondajele sunt incredibil de utile și interesante.

Exemplu de utilizare:

Acum în vogă sunt notificările-push pe site-uri. Însă nu demult oamenii aveau o atitudine negativă față de acestea. Pentru a înțelege dacă pe site este nevoie de astfel notificări-push, am elaborat un studiu corespunzător. Deja au trecut câteva zile, și iată primele rezultate:

Iată într-o astfel de formă convenabilă se afișează rezultatele. Încă o săptămână-două și va fi posibilă tragerea concluziilor, după care să decidem dacă implimentăm notificările-push sau nu.

Toate regulile conform Data Driven Marketing.

Am încercat mai multe servicii pentru efectuarea sondajelor. Și, în opinia mea, acest lucru este cel mai bun, ușor și convenabil. Sondajul se creează timp de 2 minute, perfect se customizează pe site, ușor se realizează direcționarea și se pornește dintr-un clik. Pur și simplu, Perfect!

7. Căutarea testelor

Ce oferă această funcție:

Direct pe site, aveți posibilitatea să afișați ferestre pop (în același mod, ca sondajele incorporate) și prin intermediul lor să găsiți utilizatori, care vor testa site-ul dvs.

Utilizatorul-tester este acum foarte popular. În străinătate el costă o mulțime de bani. În vecinătate există astfel de serviciu ca Askusers.ru, care poate fi folosit în același scop.

De fapt, îmi este foarte dificil să comentez ultima funcție, deoarece nu am folosit-o niciodată. Chiar îmi este interesant, cât de des o folosesc clienții Hotjar în comparație cu alte funcționalități.

Aceasta este tot cu referire la serviciu Hotjar. Precum am promis, vă prezin mai jos, un caz bun pentru utilizarea serviciului pentru a crește numărul de conversii pe site.

Cum să creșteți conversia de la 22 până la 33%, într-un internet-magazin, care vând trambuline pentru copii, cu ajutorul skroll-tracking.

Cuvânt înainte: Trampoline Plezier este un internet-magazin, unde puteți procura trambuline pentru copii (la terasa din spatele casei, de exemplu, unde copilul ar putea să se relaxeze).

Fondatorul companiei Hans van Leersum încă de la început, după analizarea sondajului realizat cu implicarea publicului, a înțeles că clienților nu le ajunge informație cu privire la locul și amplasarea corectă a trambulinei. De asemenea, îi măcina întrebările despre "înfrumuțesarea" trambulinei sub aspectul împrejurimei, ca acesta să arate frumos, să zicem.

Este necesară o deducere logică: cel, care poate rezolva toate aceste probleme (facând procesul de cumpărare și instalarea produsului maximal de simplu și comod pentru client), va primi clienți fideli.

Servere Dedicate Personalizate.

Alege singur resursele necesare. Servere de la 49 Euro. Protectie DDoS. IPMI. Suport 24/7/365. Poti adauga RAM, SSD, HDD, IP-uri, hardware RAID etc.

Clienții loiali pentru afacere, este un paradis. Ei, cu o probabilitate foarte mare se vor întoarce pentru a doua achiziționare. Când o cunoștința sau un coleg va întreba, unde să cumpere o trambulină bună, în primul rând pe dvs. vă va recomanda.

Valoarea este evidentă.

Pe baza acestei informații, fondatorul magazinului on-line a creat un blog (da, content-marketing-ul acapără toată lumea). Întregul content blog a fost destinat pentru a înlătura toate îndoielile, rezolva toate problemele actualilor și potențialilor clienți.

Cu atât mai mult, în fiecare articol din blog au fost CTA-butoane, care duceau direct la internet-magazin. Anume astfel lucra procesul generațiilor lideri prin intermediul content-marketing.

Dar, nu tot a fost făcut corect. Și anume, butonul CTA, care direcționa către magazinul on-line, era tocmai în partea de jos a articolului.

Deja ați realizat care era problema?

Majoritatea oamenilor nu citesc articolele integral. Pe site-ul meu, în medie 23-25% dintre toți utilizatorii citesc în totalitate articolul.

Ce însemna aceasta pentru Hans?

Doar o parte din cititorii blogului cunoșteau despre existența butonului, care efectua trecerea la internet-magazin. Astfel, în fiecare zi, el pierdea potențialii clienți.

Haideți să aruncăm o privire pe harta derulării (Scroll Tracking):

După cum se poate observa în imagine, doar 46,2% dintre vizitatori au văzut butonul. Și acest lucru este un indicator foarte bun. Nu fiecare blog deține așa audiență de cititori. Cu toate acestea, pentru o afacere nu prezintă un indicator fructuos. 54% dintre utilizatori, încă nu observă acest buton. Pentru o precizare mai concretă, este vorba de 13 000 de vizitatori unici pe lună.

Dacă să ne imaginăm, că cel puțin 1% dintre ei au reușit să se transforme în cumpărător, atunci cifra va fi una solidă (luând în considerare bonul fiscal mediu a trambulinelor). Și, după cum vedem mai jos pe harta click-urilor, vizitatorii au apăsat în mod activ butonul.

În cazul în care mai mult de jumătate din vizitatori nu ajung la punctul dorit, atunci care este soluția la rezolvarea problemei?

Cloud Hosting Simplu pentru Tine.

MivoCloud. Provider IaaS in Romania. Servere cu Tarif pe ora.

Totul este simplu, și anume, dublarea butonului la începutul articolului. Lasă ca cel căruia îi ajunge doar câteva fraze, să meargă îndată la achiziționare. Iar celor care au nevoie de o informație mai amplă pentru a lua o decizie, o v-or face la sfârșitul paginii.

Iată cum arăta articolul înainte de apariția butonului adăugător:

După adăugarea butonului:

Este incredibil de simplu. Chiar și eu neavând experiență în HTML/CSS aș putea adăuga un asemenea buton timp de 1 minut. Iar rezultatele s-au arătat fenomenale! Trecerea cu ajutorul butonului s-au majorat de la 21,8% la 33,02%. Este cu până la 50% mai mult.

Respectiv, veniturile potențiale cu ajutorul content-marketing, grație adăugării unui buton, ar crește imediat cu 50%.

Acesta este acel caz, când nu este necesar să inventați ceva complex. Soluția era afișată pe suprafață, și doar era nevoie să analizați harta derulării și click-urilor.

Cazul Unbounce: Nu toate lucrurile logice trebuie să crească conversiile

Unbounce este cel mai popular serviciu în crearea landing-ului. Ei foarte activ promovează temele cu privirea la creșterea conversiilor, A/B testări, UX/UI, din moment ce acestea sunt importante pentru clienții săi, creatorilor de pagini cu întrebuințări.

În consecință, întreaga echipă, care lucrează asupra serviciului, foarte mult analizează aceste subiecte. Atunci când sa alăturat Michael Agard (expert în majorarea conversiei), el îndată s-a apucat de îmbunătățirea interfaței.

Una dintre cele mai importante pagini din pâlnia vânzărilor este introducerea informațiilor pentru achitare. Din start informația cu privire la afișarea contului (țara, orașul, adresa, ZIP codul) a fost necesar de introdus manual. Michael a crezut că aici majoritatea utilizatorilor cedează și a propus alegerea adresei și automatizarea introducerii (așa cum se face la majoritatea celor mai importante site-uri).

Dezvoltatorii Unbounce operativ au soluționat această problemă și acum fiecare utilizator poate alege adresa sa, după care toate câmpurile se completau automat. Băieții au creat câțiva utilizatori-testeri, tuturor facilitatea le-a plăcut, timpul la completare s-a redus. Totul era perfect la prima vedere.

Atunci când noua facilitate a fost distribuită tuturor utilizatorilor și s-a început vizionarea sesiunilor înregistrate, s-a dovedit, că anume în acest loc utilizatorii se blochează. Ei nu aveau nevoie de completare automată. Mulți încă cu copy-paste introduceau propria adresă. Alții în general manual completa fiecare câmp, iar schimbarea automată doar încurca (după mine știu, că uneori se substituie cu datele vechi și este nevoie de schimbarea unor câmpuri manual. Personal pe mine nu mă deranjează, în general procesul de completare se simplifică, dar judecând după experiența Unbounce, acest lucru are efecte negative).

MivoCloud

Servere Dedicate Personalizate. Trafic nelimitat. Protectie DDoS. IPMI. Suport 24/7/365. Poti adauga RAM, SSD, HDD, IP-uri, hardware RAID etc.

Acesta este un exemplu de situație în care la prima vedere pentru dvs. lucruri logice, sunt ineficiente. De fapt, aceasta este una dintre cele mai mari greșeli a designerilor, internet - merketerilor, când se orientează în special pe gustul său, experiență, dar nu către public.

Apropo, acest lucru nu este singurul caz, când Hotjar a ajutat pe cei din Unbounce la îmbunătățirea serviciului. Sesiunile de înregistrare, așa cum am menționat anterior la descrierea serviciului, foarte bine ajută la găsirea erorilor cu care se confruntă utilizatorii.

În această privință, Unbounce deține un exemplu foarte bun. Vizualizând sesiunile înregistrate, au observat cum un utilizator a vrut să achite suma de 2000$, dar nu i-a reușit din cauza unei erori.

După vizualizarea înregistrării, în primul rând au aflat, cine anume nu a reușit cu plata, și l-au contactat personal. În al doilea rând, au înțeles, ce greșeală poate interveni în timpul procesului de achitare, și unde ei ar fi putut pierde clienți reali.

Iată așa simplu serviciu Hotjar ajută la rezolvarea problemelor cu creșterea conversiilor. Apropo, cum am scris mai sus, ca o alternativă pentru serviciul Hotjar, puteți folosi Yandeks.Metriki.

Sper, că analiza acestui serviciu s-a dovedit a fi unul util pentru tine. Chiar dacă nu intenționați să utilizați serviciul Hotjar, majoritatea funcțiilor sunt și la alte servicii (de exemplu la Yandeks.Metriki). Deci, încercați să le folosiți pentru a crește conversia pe site-ul tău.

  • Tradus și adaptat.
  • Administreaza-ti afacerea iar noi serverul.

    Echipa profesionista disponibila 24/7/365.
    Share: