Blog

Startup.
MivoCloud Baner

6 Modele puternice de afaceri online pe care trebuie să le știi.

6 Modele puternice de afaceri online pe care trebuie să le știi.

Cînd pornești afacerea ta online trebuie să i-ai o mulțime de decizii. Mai devreme sau mai tîrziu vei avea de luat o decizie referitor la ce produse să comercializezi online sau cum mai bine să folosești marketingul afiliat. Dar asta înseamnă să anticipăm lucrurile. Acum, să vorbim despre modele de afaceri online.

Fiecare afacere nou creată are nevoie de unul. Vestea bună, e că există o mulțime de modele de afaceri online reușite. Cele mai de succes modele sunt deja bine stabilite, deci este doar o chestiune să învățeți despre ele și să decizi care dintre ele se potrivește cel mai bine afacerii tale. Am adunat 6 modele diferite și puternice de afaceri online pe care le vom discuta și vom vedea care va fi cel mai bun pentru tine și afacerea ta online.

Modelul freemium

Termenul ,,freemium,, vine de la combinația de cuvinte ,,gratis” și ,,premium”. Este un model foarte obișnuit de afaceri online pentru început în toate categoriile industriei. Aici ideea este că compania va pune la dispoziție atât servicii gratuite cât și cu plată consumatorilor. Afacerea prestează servicii de bază sau opțiuni gratuite, în timp ce le taxează pe cele din categoria premium - deobicei printr-o abonare, dar nu întodeauna.

Spotify, o platformă care distribuie muzică, oferă servicii gratuite pentru consumatorii săi. Pe o platformă gratuită poți să asculți muzică online oriunde și oricît. Însă, dacă plătești de la doar $9.99 pe lună, vei primi caracteristici premium, care includ lipsa publicității între piese, o calitate mai bună a pieselor și o versiune offline.

Un alt exemplu este OKCupid care este o platformă online de întîlniri. Din nou, aplicația este gratuită pentru oricine. Dacă plătești pentru abonare premium, vei primi mai mult spațiu pentru mesaje, mai multe filtre de căutare, o listă plină de oameni care și-au exprimat interesul față de tine, și o mulțime de alte caracteristici. Desigur, dacă alegi pachetul cu plată deasemenea nu îți va apărera publicitate cînd vei utiliza aplicația.

Modelul de subscripție

Motivul pentru care acest model de afacere online este atât de popular fiind atracția cât pentru consumator atât și pentru afacere. Un consumator nu trebuie să-și facă griji pentru ca să cumpere același lucru în fiecare lună. Ei știu că achiziția lor va fi acolo atît timp cît ei sunt abonați pentru asta. Modelul de abonament a lui Netflix este unul dintre cele mai populare. Un utilizator alege un plan la care vrea să fie înscris, spre exemplu planul de 10$-lunar. Clientul este facturat lunar și are serviciul disponibil întodeauna. Dacă serviciul prezintă multă valoare pentru utilizator, ei vor rămînă abonați pentru ani și ani. Iată de ce este deasemenea convenabil pentru afacere. Tehnic vorbind, ambele planuri plătite de pe Spotify și OKCupid, sunt abonamente pentru că au loc lunar. Netflix nu este un serviciu ,,freemium,, pentru că ei nu au un abonament gratuit.

Un alt exemplu de subscripție este Lola care livrează lunar tampoane naturale din bumbac direct la ușile tale. Un model de subscripție nu este doar pentru serviciile digitale. Dacă vinzi produse fizice, precum tampoane, și știi că consumatorii tăi vor avea nevoie de ele regulat, urmărește treptele platformei Lola și crează un abonament de subscripție. Aceasta va garanta că consumatorii tăi vor rămîne în mod regulat consumatori. Poate fi utilizat și pentru alte produse precum hrană pentru cîini, aparate de ras sau chiar vinuri.

Modelul de cerere imediată

Modelul de afacere online la cerere se bazează pe necesitatea imediată a consumatorilor lor, cunoscută deasemenea ca mulțumirea neîntîrziată. Acest model de afacere se bazează pe tehnologie și abilitatea ei de a distribui bunuri și servicii la cererea de moment. Totul constă în distribuierea rapidă a serviciilor oricînd și oriunde consumatorul are nevoie. Companiile care utilizează acest model de obicei lucrează cu free-lanceri care lucrează cu un grafic flexibil. Compania face profit din taxarea serviciului, apoi achita free-lancerului odată ce se primesc plațile în companie.

Soothe este un exemplu perfect, dar și unul amuzant. Soothe aplică modelul servicii la cerere. Compania distribuie terapeuți de masaj verificați și licențiați care sosesc la client doar în decursul unei ore. Compania se bazează pe terapeuți de masaj free-lanceri care sunt profesioniști și care vor livra cel mai bun serviciu clientului.

Washio este un serviciu de cerere imediată de curățătorie și spălătorie. În dependență de timpul serviciului comandat, chiar poți să beneficiezi de servicii de livrare în aceiași zi. Un angajat de la Wachio vine la tine, i-a comanda ta pentru spălat și ți-o aduce la timpul care îți convine. Ei îți pot economi bine timpul în procesul precum spălatul, agățatul și strîngerea hainelor uscate.

Modelul vînzărilor directe

Acest model de afacere online se bazează pe oameni care au nevoie să-și suplinească profitul. Aceasta le permite oamenilor să vîndă produsele tale în timp ce ei își caută o muncă nouă, nu pot găsi una sau care au nevoie de bani în plus pe de o parte. Ca o afacere, tu vei produce vei angaja oameni care să le vîndă pentru tine oferind comisioane și un grafic flexibil.

Trumaker face exact acest lucru vînzînd costume pentru bărbați. Compania produce costume la comandă prin trimiterea unui comerciant către client pentru a-i lua măsurile. Comerciantul, așa cum îl numesc, este un angajat liber care îl va întîlni pe client și va fi pe de o parte croitor și pe de altă parte stilist. Ei lucrează cu clientul pentru ai alege cea mai bună soluție de care el are nevoie.

Modelul produselor personalizate

Un alt model de luat în considerație este să distribui bunuri personalizate. Afacerea ta va distrubui un produs de bază care să fie consumatorului pe plac. Acest model lucrează perfect cu diferite niveluri de preț, precum și cu personalizarea prețurilor pentru o unitate. Consumatorul plătește pentru opțiuni adăugătoare să primească ceea ce vrea cu adevărat.

Un exemplu perfect este Artifact Uprising. Ei sunt o companie care vinde albume personalizate pentru fotografii, calendare și altele cîteva lucruri printate pe foaie. Clientul își crează propriul album foto după placul lui prin încărcarea fotografiilor atît cît dorește. El deasemenea poate face design-ul fiecărei pagini din album. Există o bază de prețuri pentru fiecare album în dependență de mărime și numărul de pagini. Dacă clientul vrea mai multe pagini, el achită pentru ele în mod separat. Compania face tot, îl printează și îl livrează.

Un alt exemplu este Blank Label care vinde haine pentru bărbați personalizate. Ei au de toate, de la cămăși, pănă la tricouri polo și costume. Clientul își alege un produs de bază, deobicei bazat pe modelul de țesătură, și plasează măsurile sale precum înălțimea și cît de liber îi place să se potrivească haina. Produsul final este un tricou făcut și adaptat de sine.

Modelul pieții de desfacere

Ultimul model pe care am vrut să îl menționez este modelul pieții de desfacere. Este unul din modelele afacerii online care se bazează pe aducerea ofertei și cererii produsului, sau serviciului, împreună. Afacerea ta nu va deține nici un inventar, pe care furnizorii tăi îl vor deține. Uber furnizează servicii de transport dar nu dețin nici o mașină, Airbnb, furnizează locuințe dar nu dețin nici o proprietate, și Etsy furnizează bunuri dar nu produce nici unul din ele. Tu vei face același lucru, oricare dintre cerințe vei alege să o suplineși. Acest tip de companii cresc și fac bani din reducerile pe care le realizează.

Care dintre modelele de afacere online este cel mai bun pentru tine?

Și acum înrebarea stă, care este cel mai bun model de afacere online pentru tine? În speranța că aceste 6 modele ți-au oferit o pătrundere în posibilitățile afacerii online. Totul se reduce la faptul cum vrei să o conduci.

Servere Cloud cu functii de IaaS. Tarif pe ora.

Trafic nelimitat. Incearca acum Gratuit.

  • Tradus și adaptat.
  • Share: