Blog

Startup.
MivoCloud Baner

9 reguli de etica la e-mail, cunoașterea cărora sunt esențiale.

Email

Știați că, în anul 2015 fiecare al doilea locuitor al planetei a transmis și primit aproximativ 205 mlrd mesaje electronice de natură diferită? Marea majoritate le reprezintă scrisorile de afaceri, ce se așteaptă ca numărul acestora să crească în continuare cu până la 3%, în fiecare an. În medie, un utilizator expediază 122 scrisori e-mail în fiecare zi. Din motiv că scrisoarea electronică rămâne a fi cea mai eficientă și utilizată metodă a marketerilor, acesta fiind un instrument de comunicare și promovare, este esențial să cunoaștem regulile de bază a eticii sale ca să nu ne prăbușim atunci când comunicăm cu clienții sau partenerii.

Deoarece acum există comunicare și pe rețele de socializare, multe reguli de etică se nivelează. Acest lucru poate fi în detrimentul afacerii tale.

Deci, să analizăm regulile de bază.

Cloud Hosting Simplu pentru Tine.

MivoCloud. Provider IaaS in Romania. Servere cu Tarif pe ora.
1. Subiectul scrisorii

Totul începe cu tematica scrisorii. Văzând-o, destinatarul decide dacă o deschide sau nu. De aceea subiectul trebuie să fie concret, pentru a înțelege, ce conținut dispune scrisoarea ta.

2. Poșta expeditorului

Expediați scrisori clienților sau partenerilor doar de pe poșta de serviciu. Dar dacă sa întâmplat că trebuie să răspundeți de pe e-mailul personal, atunci numiți-l corect. Destinatarul trebuie să înțeleagă de la cine a primit scrisoarea, astfel trebuie să conțină numele și prenumele tău.

În nici-un caz nu folosiți adrese electronice, care nu se potrivesc pentru o corespondență de afaceri. De exemplu: «dandelion@...», «baby@...»

Servere Dedicate Personalizate.

Alege singur resursele necesare. Servere de la 49 Euro. Protectie DDoS. IPMI. Suport 24/7/365. Poti adauga RAM, SSD, HDD, IP-uri, hardware RAID etc.
3. Personalizare

Fiecare persoană, e o personalitate. Desigur, este plăcut atunci când cineva îți spune după nume. Astfel, arătați respect față de persoana din corespondență.

4. Tonalitatea scrisorii

Atunci când lucrați cu colegul tău pe parcursul câtorva ani, între voi predomină un stil neformal de comunicare. În cazul când comunici cu un potențial client, tonalitatea trebuie schimbată pe una formală și respectuoasă.

O astfel de transformare a stilului de comunicare este la fel de importantă la compunerea scrisorilor e-mail. Fiți mereu la curent cine este adresantul dumneavoastră, pentru a nu permite evoluția negativă a relațiilor din cauza unei tratări incorecte. Mereu referiți-vă la "dumneavoastră", fiți amabil și respectați stilul unei comunicări de afaceri, oficială.

5. Gramatica

La realizrea unor erori gramatice în scrisorile e-mail, de parcă în mod direct ai părea față de destinatar:

*Needucat

*Neatent

*Supraîncărcat cu lucru.

Ce poate prezenta o amenințare recunoscută ca eroare gramaticală? În cele mai multe cazuri, acest lucru duce la faptul că clientul recunoaște incompetența voastră din cauza gramaticii incorecte a propozițiilor. De asemenea, își poate crea o impresie că pur și simplu nu sunteți gata să conlucrați cu noi clienți.

Petreceți mai mult timp pentru a verifica mesajele de erori. Da, veți pierde mai mult timp din lucru, dar cel puțin nu va afecta imaginea companiei și a voastră personală în ochii colegilor și a conducerii dvs.

6. Umorul

Este mai bine să nu-l utilizați în corespondența de afaceri. Cu excepția cazului, dacă cunoașteți interlocutorul extrem de bine.

Luați în considerare și faptul că oamenii percep umorul diferit. Ceea ce este amuzant pentru dumneavoastră, nu este neapărat amuzant pentru destinatar.

7. Abordare diferită pentru culturi diferite

Este necesar să luați în considerare diferențele dintre culturi, în special la corespondență, când nu vedeți interlocutorul. Adaptați e-mailul în funcție de diferențele culturale ale destinatarului.

Iată câteva exemple ale acestor diferențieri. Arabii, chinezii și japonezii doresc să cunoască cât mai mult despre persoana cu care urmează să converseze despre afaceri. Iar germanii și americanii, din contra, mai multă atenție acordă afacerilor.

8. Mereu răspundeți la scrisori

Încercați să răspundeți mereu la scrisorile e-mail primite, în special dacă expeditorul este din aceeași ramură ca și tine. Acest lucru este considerat o manieră bună în etica marketingului prin e-mail. Răspundeți chiar și în cazul dacă e-mailul a fost transmis din greșeală, iar expeditorul se află în așteptarea unui răspuns.

Servere Cloud cu functii de IaaS. Tarif pe ora.

Trafic nelimitat. Incearca acum Gratuit.
9. Transmiteți la timpul potrivit

Este important să transmiteți scrisori la timpul potrivit, pentru ca acestea să fie citite. Vă recomandăm să transmiteți prima voastră corespondență cu propuneri de afaceri pentru parteneri în timpul prânzului de la 13:00 până la 14:00 sau deja seara după orele de lucru 18:00-21:00.

Corespondența de afaceri trebuie să excludă:

Sarcasmul și expresia ironică;

Umorul inadecvat;

Limbajul neformal;

Bârfele sau, așa numita "apă" (doar fapte și cifre concrete).

Sfatul bonus: dacă sunteți emoționat sau furios, nu răspundeți la scrisori imediat. Compuneți o scrisoare, puneți punct, dar n-o expediați. Primblați-vă: mergeți pe jos, respirați, reveniți la locul de muncă, dup[ care revizuiți încă o dată scrisoarea.

Dar ce etică a e-mail-ului folosești tu? Vom fi recunoscători, dacă veți împărtăși experiențele cu noi în comentariile de mai jos.

  • Tradus și adaptat.
  • Administreaza-ti afacerea iar noi serverul.

    Echipa profesionista disponibila 24/7/365.
    Share: