Blog

Startup.
MivoCloud Baner

Bezos Întâi.

Email

CEO-ul Amazonului Bezos, a condus compania pentru creșterea generală de consum (și chiar, credibil sau nu, către profit). Astăzi, totuși, odată cu creșterea implicării sale în mass-media și în asocierile spațiale, Bezos devine o putere dincolo de Amazon. Acesta l-a forțat să devină un lider chiar mai bun.

I.

Când corespondentul Washington Post Jason Rezaian a fost eliberat dintr-o închisoare iraniană, în ianuarie, după ce a fost ținut prizonier timp de 18 luni, pentru acuzații vagi de spionaj, el a călătorit cu un avion militar elvețian la o bază a SUA din Germania.

La scurt timp mai târziu proprietarul Postului, Jeff Bezos (Nr.1 între cei mai mari lideri din lume), a apărut pentru a-l aduce pe Rezaian acasă. "Este o parte inevitabilă a misiunii publicației noastre de a trimite niște oameni în medii ostile," reflectă Bezos către Rezaian, care a fost reținut în timp ce raporta din Iran. "Și ce s-a întâmplat cu Jason și soția lui, Yegi, este complet nedrept, injust-revoltător. Am considerat că este un privilegiu de a putea să-l conduc.

Am luat cina cu ei la baza armată în noaptea în care am ajuns acolo, iar apoi a fost eliberat după ce a fost chestionat a doua zi, și l-am întrebat: "Unde vrei să mergi? O să te duc oriunde vrei. " Iar el a spus: "Ce zici de Key West? ' A fost ca și cum aș fi spus, "Bine!" Și asta am și făcut. L-am lăsat în Key West. El și Yegi fuseseră căsătoriți doar puțin peste un an, înainte ca el să fie închis. Era aproape ca o a doua lună de miere ".

O fotografie jubilantă a reporterului și a proprietarului în interiorul jetului celui de-al doilea a apărut rapid. Întrebat dacă a vrut să facă o declarație prin recuperarea personală a angajatului său, Bezos răspunde: "Am făcut-o doar pentru Jason. Motivația mea este foarte simplă. Dar aș fi încântat dacă oamenii ar înțelege ideea că noi nu vom abandona pe nimeni niciodată. "

Este o dimineață neașteptat de însorită la mijlocul lunii martie, în Seattle, și dispoziția lui Bezos este chiar mai strălucitoare. Cine-l poate învinui? Valoarea de piață AMZN -0.37% a Amazonului, este de 260 de miliarde $, din care partea lui Bezos este în valoare de 46 miliarde $. Bigness nu a diminuat creșterea acesteia: Vânzările au crescut cu 20%, până la 107 miliarde $, anul trecut, și Amazon a surprins investitorii cu profitul din exploatare de 2,2 miliarde $, o creștere de 12 ori începând cu 2014.

Postul, o pictogramă în declin înainte ca Bezos să-l fi cumpărat pentru 250 de milioane de $ în 2013, este plin cu idei noi. Chiar și Blue Origin, compania secretă de nave spațiale care este finanțată de Bezos din propriul său buzunar, se bucură de un moment de succes, după ce a promis să umple spațiul cu turiști în câțiva ani.

Cloud Hosting Simplu pentru Tine.

MivoCloud. Provider IaaS in Romania. Servere cu Tarif pe ora.

Îmbrăcat în blugi și cu o cămașă în carouri, cu mânecile îndoite până la coate, notoriul CEO-ul este imaginea mulțumirii în sine. El a implementat marca sa de hohotit - echivalentul auditiv al semnăturii lui Steve Jobs de a purta helancă neagră - la propriu. Bezos spune: "Eu dansez în birou în fiecare dimineață."

Are toate motivele să danseze pe ritmuri de cha-cha. Multe au mers bine pentru Bezos în ultimul timp decât probabil în orice alt moment pe parcursul a două decenii de când este în ochii publicului. Compania sa se extinde pe plan internațional și-și răspândește ofertele sale de produse și servicii în noi direcții neașteptate. Bezos, de asemenea, este în evoluție. Întotdeauna un concurent feroce și un supraveghetor atent, el a început să-și arate și o altă față.

Cu Post, el a luat loc la masa liderilor civici. Și, cu diferitele sale proiecte Bezos este, de asemenea, cunoscut ca un vizionar pe teme dincolo de imaginație, visând noi moduri de a mări marjele de profit ale multor dușmani ai Amazonului.

Bezos este consecvent într-un mod supranatural. El încă propovăduiește focalizarea asupra clientului și concentrarea gândirii pe termen lung. Cu toate acestea, din necesitate, deoarece Amazonul a devenit masiv- și așa cum s-a complăcut cu preocupările sale eclectice și consumatoare de timp- el a devenit genul de lider care dă putere altora.

"El a fost în centrul a tot de la început. Conducătorul a fost Jeff Bezos ", spune Patty Stonesifer, fostul MSFT -1.31% director executiv al Microsoft și al Fundației CEO Bill & Melinda Gates care au fost la conducerea Amazonului timp de 19 ani. "Astăzi el nu mai este pionul principal. El a devenit un mare conducător al liderilor. " Într-adevăr, evoluția sa sintetizează de departe repercusiuni dramatice: Posibilitatea unui Jeff Bezos mai puțin arțăgos este în egală măsură interesantă (imaginați-vă ce va face) și terifiantă (milă pentru cel pe care-l va zdrobi).

"Astăzi el nu mai este [Bezos] pionul principal. El a devenit un mare conducător al liderilor. - Patty Stonesifer, director al Amazonului timp de 19 ani.

II.

Editorul Marty Baron discută despre modul în care Washington Post s-a schimbat de când Bezos a devenit șeful său. Este o după-amiază furtunoasa de februarie la Washington, D.C., cu câteva zile înainte ca Baron să urmeze să zboare la Los Angeles pentru a participa la decernarea Premiilor Academiei. În centrul atenției, filmul despre o echipă de la Boston Globe dedicată jurnaliștilor care caută adevărul și justiția , unde el a fost editor, va câștiga Oscarul pentru cel mai bun film. Baron, de altfel, este exact așa cum Liev Schreiber îl portretiza în Spotlight: un gazetar serios-dar spiritual.

Baron stă la o masă mică în biroul său care nu este deosebit de grandios în noul sediu al Washington Post din centrul orașului, care este mult mai șic decât nisiposul subsol de înaltă clasă . El a explicat că contribuția editorială a lui Bezos a fost aceea de a " ne împinge în recunoașterea faptului că trăind în lumea Internetului este diferit de a trăi într-o lume a cuvântului imprimat."

Este deranjant să auzi obișnuitul "el" editor al jurnalismului american care face să exceleze în mod elocvent Huffington Post, simțindu-se nevoia de corespondenți în locuri îndepărtate, și descrie modul în care Post folosește activitatea altor site-uri. Chiar e în regulă cu toate aceste tranzacții de modă nouă, gazetărește discutabile? Spune Baron: "Nu am nici un interes să mor cu grație."

La rîndul său, Bezos profesează credința sa în democrația Postului - susținerea misiunii – dacă nu potențialul său de a-i spori averea. "N-aș fi cumpărat Washington Post dacă acesta ar fi fost o companie cu susul în jos din punct de vedere financiar de produse alimentare ", spune el. Bezos se descrie ca fiind în vârstă de 10 ani, întins pe podeaua casei bunicului său, urmărind audierile Watergate.

Washington Post, desigur, a atins notorietatea sa maximă care să poată acoperi acel scandal politic. "Avem nevoie de instituții, care au resursele și instruirea și calificarea, expertiza, pentru a găsi lucruri", spune Bezos. "Este tot atât de important pe cât ne-am alege Președintele, și trebuie să examinăm acei oameni, să încercăm să-i înțelegem mai bine." (Bezos subliniază faptul că nu caută să cumpere orice alte publicații, deși el este solicitat în mod regulat.)

Fostul proprietar al Postului Don Graham, pe care îl cunoscuse timp de 15 ani, l-a abordat printr-un intermediar și a spus că Bezos ar putea da o garanție financiară a publicației și avantajul experienței sale pe Internet.

"Aceasta este prima companie în care am fost implicat la scară largă și pe care nu am construit-o eu de la zero", spune Bezos. "N-am făcut nici o verificare prealabilă, iar eu nu am negociat cu Don. Doar am acceptat cifra pe care el mi-a propus-o. " (Graham, care a fost în mod public ca o mamă a Postului de la vânzarea acestuia, a refuzat să fie intervievat.)

Prin două măsuri - creșterea traficului pe internet și volumul de noi idei—Washington Post a înflorit sub conducerea lui Bezos. (Bezos, nu Amazon, deține operațiunea. Post nu face publice datele financiare, dar este un pariu sigur că pierde bani, având în vedere numeroasele investiții pe care le face.) Vizitatorii lunari ai site-ului web au crescut foarte mult de la 30,5 mil în octombrie 2013 la 73,4 milioane în luna februarie a acestui an, rezultatul dezvoltării viguroase a produsului.

Bezos nu are nici un rol operațional la Post, dar el păstrează secretul. El are conferințe prin telefon la fiecare două săptămâni, cu manageri de top ai organizației de știri, inclusiv Baron și Fred Ryan de la Postpublisher, fostul președinte al Allbritton Communications, pe care Bezos l-a recrutat pentru a o înlocui pe nepoata lui Graham, Katharine Weymouth. De două ori pe an, echipa merge la Seattle pentru o după-amiază de întâlniri cu Bezos, urmată de cină.

Când el a cumparat Washington Post, au existat speculații că Bezos a vrut să controleze produsul editorial. Bezos spune că nu are un astfel de interes, iar Baron confirmă că Bezos nu sugerează o acoperire. Cu toate acestea, proprietarul aruncă provocările referitoare la probleme cum ar fi timpul de încărcare al paginii web și ușurința de a se abona pe site, ambele exemple de ceea ce lui Bezos îi place să numească probleme de "obsesia clientului", care rezonează cu experiența lui la Amazon./

Shailesh Prakash, șeful de produs și tehnologie la Post, spune că în sfera sa Bezos este de-a dreptul "insistent", ceea ce pentru el este un compliment. De exemplu, Bezos a încurajat echipa lui Prakash să dezvolte Arc, o colecție de instrumente de editare, chiar dacă produsele standard au fost disponibile.

Amazon, i-a declarat lui Prakash, ar fi putut să folosească softul IBM IBM -0.40% atunci când a început. În schimb, a construit propriul său soft, o afacere care a condus Amazon Web Services (AWS) către un succes financiar fugar. "El e implicat. Foarte implicat ", spune Prakash, un fost director executiv digital de la Sears SHLD -3.13%, care s-a alăturat Postului înainte de achiziționarea lui de către Bezos. "Inginerii mei și eu mă bucur de asta foarte mult. Bănuiesc că Jeff se bucură și el".

Servere Dedicate Personalizate.

Alege singur resursele necesare. Servere de la 49 Euro. Protectie DDoS. IPMI. Suport 24/7/365. Poti adauga RAM, SSD, HDD, IP-uri, hardware RAID etc.

Uneori creativitatea lui Bezos scoate ce e mai bun din el. Prakash spune că proprietarul a sugerat o caracteristică asemănătoare jocurilor, care ar permite unui cititor căruia nu i-a plăcut un articol să plătească pentru a elimina vocalele acestuia. El a numit-o "devocalizare", iar conceptul a fost de a permite unui alt cititor să plătească pentru a restabili literele care lipsesc.

Ideea nu a mers departe, spune Prakash, menționând că "Marty nu a fost foarte încântat." Bezos, un credincios convins de puterea creierului, spune: "Lucrând împreună cu alte persoane inteligente în fața unei table goale, putem veni cu o mulțime de idei foarte proaste."

Oamenii de la Post par să prețuiască cel mai mult faptul că Bezos le oferă acoperire în timp ce ei se joacă cu moduri de a supraviețui tranziției de la cuvântul scris la cel digital. Angajările au crescut în mod semnificativ în timpul lui Bezos, oferind deasemenea mai multe resurse pentru un jurnalism serios.

Ryan, editorul, îl creditează pe Bezos cerând asumarea unor riscuri-- fără să se teamă că eșecul va fi pedepsit. "Aceasta oferă un sentiment tonifiant, în special atunci când alte publicații sunt în declin". Dacă acest lucru nu funcționează, va fi infernal să realizăm plăți în următorul trimestru. Atâta timp cât se bucură de el însuși Bezos, cu alte cuvinte, nu mai există un termen limită pentru următorul trimestru pentru Post, doar mai multe oportunități pentru a reinventa jurnalismul, de preferință într-un mod care face în cele din urmă bani.

III.

Când te plimbi prin ușile nemarcate ale birourilor de la Blue Origin într-o zonă industrială în apropiere de Aeroportul Internațional Seattle-Tacoma, îți dai seama repede că ai ajuns într-un rai al tocilarilor. Un glob de 30 de picioare înălțime a Pământului se rotește în interiorul antreului. Sus pe scări este un spațiu desemnat unui muzeu spațial și paradisul celor care iubesc modelingul.

Un baldachin peste un șemineu central este baza unei rachete spațiale inspirate de Jules Verne, flăcările de sub ea aruncă căldură reală. In apropiere, o replică a U.S.S. Enterprise, un original al faimosului Star Trek, stă de gardă peste standurile cu nimicuri recuperate din misiuni spațiale reale, inclusiv o supapă de control a fluxului de combustibil dintr-un motor de coborâre a modulului lunar Apollo.

Toate aceste artefacte provin din colecția personală a lui Bezos, o colecție science-fiction adunată încă din copilărie. Într-adevăr, totul în clădirea vastă îi aparține. Aceasta include nave spațiale reutilizabile, New Shepard (Noul Păstor), pe care Blue Origin îl dezvoltă, precum și motorul său de racheta gata de a fi testat, BE-4. Bezos însuși intenționează să fie la bord în câțiva ani, când Blue Origin este gata să poarte ființe umane în spațiu.

Bezos a început să construiască Blue Origin în secret în urmă cu 16 de ani ca un proiect de cercetare și a fost ca o mamă pentru acesta până acum. Rob a Meyerson, un fost inginer aerospațial al NASA, care este și președintele acesteia, spune că construcția acestuia pe furiș a reprezentat un efort pentru a evita tehnologia nedovedită.

Meyerson, care a lucrat la o companie privată de rachete Seattle numită Kistler Aerospace, s-a alăturat lui Blue Origin în 2003, când avea aproximativ 10 angajați. La acel moment, Bezos și-a însărcinat cercetătorii cu găsirea unei alternative la metodele poluante pe care programele spațiale le-au utilizat începând cu anii 1960. Cercetarea a eșuat, iar Bezos s-a răzgândit. "Jeff și-a dat seama că ar trebui să investească în propulsia lichidă astfel încât să putem zbura mai mult", spune Meyerson. "Toate acestea sunt legate de viziunea sa originală de a avea milioane de oameni care trăiesc în spațiu."

După mulți ani de încercări și porniri, Blue Origin este în sfârșit gata de a merge în aer. S-a trimis cu succes o navă spațială automatizată în spațiul suborbital-aproximativ 100 de kilometri deasupra pământului, cunoscut sub numele de linia Karman, o călătorie de 10 minute de la început până la sfârșit-- și a aterizat în siguranță pe pământ.

Compania nu va spune când, dar intenționează să înceapă în curând să facă rezervări pentru pasageri. Ea intenționează să dezvolte o rachetă care să zboare pe orbita Pământului, ceea ce îi va permite să transporte oameni și sateliți. "In cele din urma", spune Meyerson, "noi vrem să vindem aceste lucruri clienților. Noi credem că vom incepe să transportăm în spațiu pasagerii începând cu 2017. Aceștia vor fi inginerii de testare. Apoi vom vinde bilete. Îmi imaginez că Jeff și eu vom zbura în 2018".

La fel ca la Washington Post, Bezos este ocupat în mod regulat cu Blue Origin, deși într-un rol neoperațional. Meyerson spune că Bezos participă la o revizuire operațională lunară de o zi, care include, de multe ori prezentări realizate de către experți externi. El realizează de asemenea vizite pentru actualizări săptămânale de patru ore cu privire la progresul vehiculului său de lansare pe orbită și a navei spațiale New Shepard. Meyerson spune că a rezistat inițial să scrie celebrele sale șase pagini de "narațiuni" pe care Bezos le cere înaintea ședințelor, unde prezentările PowerPoint sunt interzise. Bezos a continuat să ceară, totuși, și Meyerson a cedat. Acum, spune el, el este un "convertit complet."

Bezos nu va spune cât de mulți bani a investit el în Blue Origin. Rapoartele, în urmă cu câțiva ani, au vehiculat cifra de 500 milioane $, iar viteza de a cheltui a companiei a crescut. Ea are între 600 și 800 angajați, cu facilități de lansare în Texas, și în curând la Cape Canaveral, Florida. "Nimeni nu intră în afaceri pentru că s-a făcut o analiză exhaustivă a tuturor industriilor în care s-ar putea investi și află că cea cu cel mai mic risc și cele mai mari venituri pe capital este afacerea spațială", spune Bezos.

Cu averea lui, el poate finanța rachete pentru un timp destul de mare de acum înainte. Într-adevăr, dacă ar fi ca Bezos să treacă prin cei 500 de milioane $ pe an pentru Blue Origin, el ar trebui să închidă afacerea... în 90 de ani.

"Nimeni nu intră în afaceri spațiale pentru că s-a făcut o analiză exhaustivă" și încheie este "cea cu cel mai mic risc și cea mai mare rentabilitate a capitalului." -Bezos, despre afacerile cu rachete.

IV.

În Seattle, am vizitat noul magazin cu prototipuri de la Amazon Books într-un mall lângă Universitatea din Washington. Situat lângă o Banana Republic și vizavi de un magazin Tommy Bahama, existența magazinului este ironică pentru o companie considerată responsabilă pentru dispariția aproape totală a lanțului de librării. Odată a existat un Barnes & Noble BKS -2.95% în acest mall, înainte de a fi Amazonizat.

În ceea ce privește magazine de concept, Amazon Books este inteligent. Toată suprafața, exceptând partea din mijloc, este dedicată cărților, stivuite câte 10; toate cu coperta frontală orientată spre exteriorul magazinului. (Alți vânzători de carte percep taxe editorilor, pentru plasarea cu coperta frontală orientată spre exteriorul magazinului, Amazon face asta bazându-se pe presupunerea că clienții preferă acest lucru.)

Pancarde așezate sub cărți conțin recenzii ale clienților de pe Amazon.com, îngrijite de către angajați. Centrul de magazin este un showroom pentru afacerile cu dispozitive noi ale Amazonului-inclusiv asistenți personali Echo și dispozitive Kindle de diverse dimensiuni, precum și un monitor cu ecran plat subliniind ofertele de televiziune și de film ale Amazonului. Capacitățile magazinului sunt limitate. Acesta nu oferă serviciul de achiziționare din magazin sau de returnare a achizițiilor de pe Amazon.com, de exemplu.

Alte idei demonstrează promisiunea vânzărilor offline / online de vânzare cu amănuntul. De exemplu, dacă utilizați un card de credit asociat contului dvs. de Amazon, veți primi cu promptitudine o chitanță prin email. Toate prețurile din magazin se potrivesc cu cele de pe site-ul Amazon.

La sediul central al Amazon, o oră mai târziu, îi spun lui Bezos unde am fost și că am cumpărat o carte, Coraline, de Neil Gaiman, pentru fiica mea. El îmi mulțumește pentru achiziție emițând unul din râsetele lui ilare, și eu îi spun că nu cred că va ajuta mult: broșată costa 3,94 $ plus taxa. El izbucnește în râs din nou.

Fiecare pic contează, desigur, și Amazon adaugă câte puțin peste vastul său imperiu într-un ritm furios. Afacerea sa pe Internet cu Amazon, cu 7.8 miliarde $ vânzări în 2015, a crescut atât de semnificativ încât acum poate plăti o taxă, așa cum a spus capitalistul Chamath Palihapitiya, pentru fiecare afacere care începe pentru a putea porni.

Fiecare zi pare să aducă un alt experiment. Eforturile Amazonului de a concura împotriva iPhone Apple AAPL 0,27% au eșuat lamentabil. Dar dispozitivele de asistent personal Echo ale Amazonului care rulează pe motorul său de limbaj natural Alexa au câștigat cronici favorabile pentru performanțe superioare în comparație cu Siri de la Apple. Amazon rulează un program ambițios de livrare în aceeași zi, devenind o forță majoră în televiziune și filme, și a făcut mișcări pentru a opera propriile flote de transport aerian și de transport maritim.

Este prea mult pentru Bezos să micromanagerieze, și el recunoaște asta conducând în felul său. Pasiunea lui cea mai recentă este pentru moda higher-end, o zonă pe care Amazonul a modernizat-o în ultimii ani; Bezos spune ca este axat pe planurile Amazon pentru propria sa marcă privată. "Cred că există atât de multe oportunități de invenție acolo", spune el. "Este foarte greu de făcut online. Este fragmentat în mediul offline. Oamenii apreciază o abordare îngrijită."

Servere Cloud cu functii de IaaS. Tarif pe ora.

Trafic nelimitat. Incearca acum Gratuit.

Acest lucru, spune el, este un punct de pornire semnificativ pentru Amazon. "Nu ne-am îngrijit de o selecție de cărți." În ceea ce privește celelalte zone de concentrare ale lui Bezos în ceea ce privește Amazon, el spune că petrece timp pe "anumite elemente ale AWS, dar doar câțiva ani", precum și pe Alexa și centrele de realizare ale companiei. În ceea ce privește detaliile, "Nu pot să împărtășesc cu adevărat nici unul pentru că e un fel de problemă pe care o întâlnești pe o hartă rutieră.

Unul dintre motivele pentru care Bezos se poate concentra pe Amazon se datorează ajutoarelor lui de top. Jeff Wilke, de exemplu, s-a alăturat Amazon în 1999, iar astăzi conduce activitățile legate de consumatori la Amazon, pe care el le numește "Amazon Classic."

El spune că procesul de planificare anual al Amazonului-- și rapoartele pe care managerii săi le pregătesc pentru ei—îi permit lui Bezos să "auditeze" îndeaproape eforturile companiei. În caz contrar, spune Wilke, "Aș spune că stilul său a trecut de la a fi mai prescriptiv la predare și rafinament."

Jeff Blackburn, un veteran de 18 de ani la Amazon, care conduce activitățile M & A ale companiei și activitățile de conținut, îl descrie pe Bezos ca și consecvent în procesul său de selecție. "El lucrează încă 65 de ore pe săptămână. El este încă conectat la birou și nu călătorește foarte mult. El se confruntă cu aceleași probleme acum așa cum a făcut-o în urmă cu mulți ani ". "Aș spune că stilul [lui Bezos] a trecut de la a fi mai prescriptiv la predare și rafinament."-Wilke Jeff, Amazon SVP.

Un lucru care s-a schimbat la Amazon este nivelul de control pe care acesta îl îndură. Cartea lui Brad Stone din 2013, Magazinul cu de Toate, lăuda succesele Amazonului în timp ce portretizarea tratamentul partenerilor și furnizorilor săi ca fiind ponosit. O conferință din 2015 a New York Times portretiza viața la Amazon ca doar ușor mai plăcută decât cea într-un gulag sovietic. Reprezentarea severă a apărut în media, iar Bezos le-a spus angajaților că "articolul nu descrie Amazonul pe care eu îl știu." Întrebat cum critica l-a afectat pe el și Amazonul, Bezos deviază întrebarea cu ușurința unui politician.

"O companie de dimensiunea Amazon trebuie să fie controlată", spune el. "Este sănătos. Și este o mare onoare într-adevăr să ai o companie care a crescut în ceva demn de control ".

Amazon a fost mult timp cunoscut ca un loc istovitor pentru a lucra, dar articolul din Times a lovit din plin. Amazon a ripostat criticând jurnalismul de hârtie într-un post pe Medium de către vice-președintele pentru comunicații, Jay Carney, un fost purtător de cuvânt al președintelui Obama (și fost scriitor pentru Times, publicația sora a lui Fortune).

Controversa s-a răcit, și Amazon spune că nu a afectat angajările. Până în această zi, Bezos insistă pe faptul că cultura intensă a Amazonului este un punct forte, nu o slăbiciune. Un purtator de cuvant al companiei ia act de faptul că Amazon a implementat câteva modificări referitor la Resursele Umane—așa cum este îmbunătățirea programului de concediu parental-- dar apoi se grăbește să adauge că modificările au fost în lucru înainte de articolul din Times.

În cele din urmă, consensul este că cultura Amazonului este la fel de feroce cum a fost dintotdeauna. V-ați așteptat într-adevăr ca Bezos să renunțe la formula care l-a adus aici? "Articolul nu descrie Amazonul pe care eu îl știu", a răspuns Bezos unei investigații realizată de New York Times care l-a descris ca pe un loc oribil pentru a lucra. -Bezos, despre modul în care cultura companiei sale a fost reprezentată.

V.

Bezos are acum 52 de ani. ( "O mână bună la cărți," spune el, râzând tare la propria lui glumă. "Anul viitor voi avea un joker.") El este în același timp la apogeul puterilor sale și cochetează cu ideea de a deveni un om de stat.

Întrebat dacă el a căutat modele pentru această fază a carierei sale, el lărgește întrebarea. "Am fost binecuvântat toată viața mea cu modele de mare rol." Câteva pe care le numește el includ părinții săi, precum și JP Morgan Chase, JPM -1.78% Jamie Dimon ( "Eu îi pun întrebări lui Jamie. Cred că are o perspectivă foarte bună asupra vieții și este foarte inspirat "), și Warren Buffett. "Dacă am vreodată o opinie diferită de Warren Buffett, respectul meu pentru el este atât de mare, încât presupun că întotdeauna îmi lipsește ceva."

Bezos salută, de asemenea, rolul de conducător al gândirii. La sfârșitul lunii martie, Amazon a găzduit o conferință dintre cele mai neobișnuite în Palm Springs. Pentru acest eveniment, numit MARS, pentru "masina de învățare, automatizarea locuinței, robotică și explorare spațială", Bezos și unii deputați de top s-au îngrijit de un grup de participanți cu gândire de lider și "oameni de știință, profesori, antreprenori, pasionați, visători vizionari" în aceste domenii pentru a discuta și a face demonstrații.

Fiecare dintre aceste zone au o relevanță directă pentru Amazon sau Blue Origin, dar compania a subliniat participanților că conferința a fost strict necomercială. Amazon nu a încercat în mod direct să vândă nimic nimănui. Spune Bezos, înaintea evenimentului: "Voi fi mulțumit dacă fiecare participant care vine pleacă după ce și-a făcut câțiva prieteni noi, după ce s-a distrat, și poate a fost inspirat de ceva uimitor.

Interesele litarare ale miliardarilor au fost întotdeauna eclectice, deci fiind adesea imprevizibile. Atunci când l-am intervievat în 2012 tocmai terminase de citit o carte science fiction, Sonata Hidrogenului, de Iain Banks. Acum el citeste noul roman al lui Jonathan Franzen, Puritate, care, spune el, "trei persoane diferite mi l-au recomandat."

El a terminat, de asemenea, doar primele patru capitole ale unui roman fără titlu scris de soţia sa, MacKenzie, pe care el mi l-a descris în detaliu, dar numai cu condiţia ca eu sa nu scriu despre asta fara ca el sa primeasca permisiunea ei — pe care ea i-o refuză ulterior.

"Am fost căsătorit si fericit timp de 23 de ani, şi aş dori să rămân aşa," spune el. Există limite, la urma urmei, chiar şi pentru puternicul Jeff Bezos.

  • Tradus și adaptat.
  • Administreaza-ti afacerea iar noi serverul.

    Echipa profesionista disponibila 24/7/365.
    Share: