Blog

Startup.
MivoCloud Baner

Lucrurile pe care să le faci și pe care să nu le faci pentru a identifica influențatorii potrivitiți.

Cuvîntul influențator devine tot mai răspîndit în zilele noastre. În lumea marketingului rețelelor sociale, un influențator este în mod obișnuit asociat cu o celebritate de pe rețelele sociale, bloggeri remarcați și susținători, care ajută companiile să adune toate acele like-uri importante, distribuiri și comentarii pe Linkedin, Twitter, și Facebook.

Potrivit, Gartner termenul include ,,membrii în organizații, analiști, consultanți, experți academici, reprezentanți ai guvernului, reporteri sau bloggeri credibili, comunități, asociații și altele. Împreună aceste grupuri și persoanele care fac parte din ele, sunt influențatori - experți pricepuți care nu dau un impact direct la deciziile de cumpărare, dar care furnizează perspective și opinii care contribuie la deciziile de cumpărare.

Cu toate că, nu toate companiile vînd produse, să nu ne rătăcim departe de ideea ,,deciziilor de cumpărare,, - chiar dacă cauți o majorare a vînzărilor, a abonărilor, a cunoașterii mărcii, sau autorității, trebuie să existe un indicator de ]ntoarcere a investițiilor din relația pe care o construiești cu influențatorii.

Problema e că termenul de influențator devine tot mai răspîndit în zilele noastre, și cu o grămadă de ,,experți,, auto-declarați, devine tot mai complicat să afli la cine merită să apelezi.

Cum identifici un influențator, și care sunt unele semne de avertizare a unui ,,influențator,, la care trebuie să atragi atenția? Concentrîndu-te în special pe influențatorii de rețele sociale, hai să vedem.

Cum să identifici un influențator?

Să începem cu lucrurile de bază - cum să identifici un inflențator de rețele sociale care își merită valoarea în like-uri. Cei 3 de R a unui influențator de marketing sunt importanți aici: răspîndire, rezonanță și relevanță.

1) Cunoaște unde să cauți. (relevanță)

Deobicei cea mai grea parte a procesului este unde să cauți influențatori care sunt importanți pentru industria ta. Hashtag-uri? Comunități? Grupuri? Acestea sunt bune puncte de pornire ca să obții o idee despre ce spune lumea din industria ta, și cine o spune cel mai tare.

Dacă ești blocat la identificarea acestor grupuri, poți folosi instrumentul de căutare pe rețelele sociale precum Brand 24, pentru a identifica persoanele active, să vezi cine vorbește deja despre marca ta, și să afli care dintre comunități au cele mai mari discuții.

Odată ce ai găsit o comunitate, este ca efectul bulgărelui de zăpadă: vei fi capabil repede să găsești și pe alții. De acolo poți începe să țintești pe cei mai activi oameni, care deja mă aduc la punctul meu următor, răspîndire.

2) Uite la numărul de urmăritori. (răspîndire)

Asta este simplu, dar uităte la numărul de urmăritori pe care un potențial influențator îi are, și uităte îndeaproape.

Numărul urmăritorilor este important pentru că el identifică răspîndirea potențială a oricărui lucru pe care influențatorul tău îl promovează, dar urmăritorii pot fi ușor cumpărați ( aparent poți cumpăra nu mai puțin de o mie de urmăritori cu cel puțin 14$). Fă repede o analiză ca să vezi dacă urmăritorii nu sunt SPAM și dacă sunt reali. Un punct bun de început pentru a elimina urmăritorii falși este să cauți utilizatorii pe care nimeni nu-i urmărește, care nu au nici o activitate în fluxul de acitivăți, sau nu au fotografie de profil.

Deasemenea caută raportul de urmărire a urmăritorului. Dacă ei au 20 000 de urmăritori și ei deasemenea urmăresc 20 000 de persoane, sunt șanse că ei fac pate din schema ,,mă urmărești și te urmăresc,, , care deobicei demonstrează o comunitate irelevantă.

3) Uită-te la activități în rețelele sociale. (Rezonanță)

Ceea ce ține de implicare: în timp ce numărul urmăritorilor este important, profilurile de proastă calitate pot ușor mări acest număr ca să arate mult mai bine. La acest moment, este important să te uiți la valorile implicării. Uităte și vezi dacă oamenii repostează, pun like, sau comentează la postările sociale ale influențatorului tău, și uită-te la calitatea acelor implicări. Comentariile par ca SPAM, sau pare să fie un interes adevărat și are loc o conversație calitativă? Acesta este mereu un semn bun a unei comunități active și sănătoase.

Ce să cauți.

Nu este mereu ușor să găsești pe cineva care se potrivește celor 3 R-uri și săi lași să conducă. Caută careva pași greșiți și gîndește diferit cînd vine vorba de a agăța influențatorii.

1) Nu te baza pe termenul ,,expert,,

Dacă e vorba de termeni care sunt ușor utilizați în zilele noastre, termenul expert este răspîndit la fel de mult ca termenii guru sau ninja în zilele noastre.

Fii precaut la oricine se numește pe el însuși expert, guru sau ceva asemănător. Uită-te să vezi ce într-adevăr au făcut - experiența lor, fonul, și contribuția de-a lungul industriei, pentru a dovedi (sau a respinge) statutul lor de expert. Deasemenea fii sigur că ai citit ceea ce ei au scris - chiar dacă este o piață de desfacere cu reputație, conținutul poate fi mai jos de nivelul mediu.

2) Nu efectua plățile (încă)

Aceasta este în special important cînd țintești înfluențatorii de pe Instagram pentru produsele de promoție. Dacă ești capabil să plătești un influențator pentru promoție, vrei să fii sigur că se merită.

Cea mai mare problemă a influențatorilor de marketing în momentul de față, este că e greu să urmărești veniturile directe din promovare sau impactul, și nu este nici o garanție că vei obține rezultatele pe care le dorești. La vîrful acestora, prețurile pentru influențatori au crescut foarte mult în ultimii ani, fără vre-o bază pentru ceea ce poate fi acceptabil. Înainte să efectuezi plățile, întreabă de indicatorii de performanță recenți în alte campanii plătite pentru a vedea dacă se merită banii.

3) Nu te limita la persoane

După cum menționează Gartner, persoanele nu sunt unicile surse de influență. Caută companii sau reprezentanți din acele companii care își pot pune numele lor din spatele produselor sau serviciilor tale. Un nume mare de marcă sau o publicație care este bine cunoscută pot face un mare bine pentru strategia de marketing a influențatorului tău.

Concluzie.

Este important să ții în minte obiectivul tău final - un influențator potrivit poate influența mai mult decît un like sau o distribuire. Ei îți vor da o adevărată răspîndire a mărcii, click-uri și poate chiar achiziții ( dacă este ceea ce cauți).

  • Tradus și adaptat.
  • Share: