Blog

Startup.
MivoCloud Baner

Cum o afacere nouă obține primul client?

Pentru a începe, trebuie să fii capabil să răspunzi clar: pe cine îi vezi în calitate de clienți ai tăi?

Pentru a face asta:

• Definește exact cine va beneficia de cooperarea cu tine

• Înțelege nevoile lor și gîndește-te cum să le soluționezi cu oferta ta.

Ideal ar fi dacă aceste lucruri ar fi clarificate la stadiu de dezvoltare a produsului, cu cît mai devreme posibil. Este mai ușor să comercializezi un produs care a fost construit în dependență de nevoile actuale ale potențialilor consumatori, decît ceva care a fost creat într-un laborator secret, departe de realitate, în baza unei ,,idei geniale,, a cuiva.

Dar nu contează cum procesul de dezvoltare a produsului tău arată- revizuiește și clarifică concepția ta de cumpărător țintă înainte de a începe o vînătoare adevărată.

Ai o coincidență la final? Ești 100% pregătit (cel puțin mental) să obții primii cumpărători dacă răspunzi afirmativ la aceste întrebări:

• Cunosc ce problemă încearcă să rezolve potențialii mei clienți?

• Dacă ar exista o soluție, ei ar procura-o?

• Ar procura-o ei de la mine?

• Poate soluția (produsul/serviciul) pe care îl ofer să soluționeze problema?

Acum fixează-ți așteptările. Nimeni nu te așteaptă cu brațele deschise pe piață- nimeni nu știe că ești acolo. Trebuie să începi să dobîndești încrederea clienților pas cu pas.

Începe de la lucruri care nu au o mare pondere. Primul tău consumator va fi persoana care îți va aduce primii bani și, chiar ceva mai important, un feedback onest referitor la soluțiile tale și lucrurile pe care trebuie să le îmbunătățești.

Fiind fondatorul, fii pregătit să ieși și să găsești primul client desinestătător. Pentru că nimeni nu va avea grijă atît de mult de copii lor (produsul aka) decît părinții lor (fondatorii aka). Pe lîngă toate, este o oportunitate unică pentru fondatori să obțină o experiență despre relația cu clienții din prima sursă. Citește mai mult despre motivul din care fondatorii ar trebuie să fie implicați în vînzările inițiale, aici.

Unde să cauți primul client?

Deobicei nu trebuie să mergi departe ca să găsești primul client. Începe cu apropierea ta: prieteni, colegi, parteneri, oameni pe care îi știi, verifică lista de contacte de pe Linkedin.

VPS Hosting (VPS/VDS). De la 3,5 Euro/lună.

SSD RAID Storage. Trafic nelimitat. Virtualizare KVM.

Dacă nu este nimeni interesat direct de soluția ta- roagă-i să îți facă niște referințe și recomandări. Ține minte teoria de șase grade de separare.

Cîteodată este de necrezut unde te pot duce contactele tale.

Cum să te apropii către primele contacte pe care le-ai obținut?

La început ai putea să ai un atac de panică: ar trebui oare să le sun? Sau să le trimit un mesaj? Sau să stabilesc o întîlnire?

Cea mai bună metodă de apropiere cu primii potențiali clienții ai tăi este să stabilești interviuri de clienți cu ei. Este bine să ai cîteva scopuri săptămînale, cum ar fi 5 interviuri pe săptămînă.

În timpul acestor interviuri concentrează-te pe adresarea a cît mai multor întrebări posibil, decît să-i oferi produsul tău numai. Întreabă despre problemele de perspectivă, necesități, obiective. Arată-le produsul/serviciul tău (este un prototip/un model va avea un efect la fel de bun la început) și roagă-i să-ți ofere un feedback. Permite-le clienților tăi potențiali să probeze. Colectează evaluările și recomandările lor. Folosește această informație pentru a îmbunătăți ceea ce faci.

Efectuează 15-20 de intirviuri de consumator cu următoarele obiective în minte:

• Validează problema (întrebînd despre durerile clientului)

• Validează produsul/serviciul (te poți gîndi să oferi cîteva versiuni ale lui)

• Verifică dacă oamenii sunt gata să-ți plătească (sugerează un preț pentru produsul/soluția ta și întreabă-i dacă ar cumpăra-o).

Dacă sunt elaborate cu succes aceste interviuri, vor duce la semnarea noilor înţelegeri cu primii tăi clienţi.

Ţine minte să acorzi o atenţie deosebită primilor clienţi. Lăsîndu-i satisfăcuți te va ajuta să construiești încrederea companii tale. Dacă îți va păsa de primii tăi clienți, ei vor deveni adevărați prieteni ai afacerii tale: te vor ajuta să obții contacte importante, vor contribui la studiu tău de caz și alte lucruri. Deci, asigură-te că ei sunt extrem de încîntați de soluția ta și de cooperarea per total.

Ce urmează?

Mai devreme sau mai tîrziu rețeaua ta se istovește sau pur și simplu încetează să mai aducă careva rezultate. Asta înseamnă că trebuie să intensifici lucrurile.

Web Hosting. 5 GB - 25 Euro/an.

Backup Zilnic. SSD RAID Storage. Certificat SSL Gratis.

Una din modalitățile bune de a construi o bază de clienți după ce ai căpătat primii clienți este să utilizezi trimiterea de mesaje.

O poți face singur (acest ghid de trimitere a mesajelor îți va prinde bine în acest caz) sau ușurează-ți viața și lasă specialiștii să facă asta.

Compania la care lucrez — RightHello — furnizează o soluție care îți permite să mărești numărul clienților cu ajutorul trimiterii mesajelor. Te ajută să țintești exact consumatorii de care are nevoie afacerea ta și să-i abordezi direct cu pași de conversie.

Cere o versiune demo și obține o consultație gratuită de la speciliștii noștri, care aduc aportul la identificarea corectă a necesităților de afaceri și explică cum RightHello se poate descurca cu ele.

Sper că articolul a fost util!

Să ai succes în primele vînzări!

Dacă ți-a plăcut să citești, va însemna enorm pentru mine dacă ai apăsa butonul inimă de mai jos!

Sunt fondatorul și dezvoltatorul unui startup polonez de comerț Afacere către Afacere, RightHello. Noi ajutăm afacerile să crească și să escaladeze în vînzările lor de Afacere către Afacere prin furnizarea de contacte către cei ce i-au decizii în vederea companiilor la care vor să ajungă, și apoi le facem legătura cu clientul prin scrisori și rețele sociale.

Servere Cloud cu functii de IaaS. Tarif pe ora.

Trafic nelimitat. Incearca acum Gratuit.

  • Tradus și adaptat.
  • Share: