Blog

Startup.
MivoCloud Baner

Structurează-ți strategia de marketing care valorează zero dolari.

În ultimii ani, se vorbește mult despre marketingul de zero dolari- cum proiectele de startup nu cheltuie nici un ban dar în același timp continuă să crească!

Am fost oaspete în înregistrarea unui material audio InConversation cu Vivek Khandelwal, fondatorul Datability Solutions, unde noi discutăm cum tu, fiind un propietar de afacere, sau șef de marketing, poți inventa o strategie, să-ți structurezi procesul, și să-ți aliniezi echipa pentru cheltuieli de marketing de zero dolari.

Poți asculta înregistrarea audio în întregime aici.

Este marketingul de zero dolari un lucru posibil?

Pentru a înțelege cum marketingul de zero dolari a devenit un lucru autentic, gîndește-te cum canalele de marketing au fost accesibile o decadă în urmă- suporturi de imprimare, TV, comunicațiile de presă din afara locuinței tale. Din cauza naturii acestor canale, proprietatea imobiliară a fost limitată, iar ca consecință prețurile au crescut.

Omniprezența internetului a deschis numeroase căi către audiența ta- dispozitivele mobile, poștele electronice, rețelele sociale, alte pagini web, etc. Acum, există o mulțime de canale pe care le poți utiliza creativ la maxim pentru a ajunge la audiența ta la prețuri semnificativ mai mici decît înainte.

Această avansare în tehnologie a diminuat prețurile și crează o provocare pentru marketologi pentru a deveni mai creativi și a cheltui bani cu cît mai puțin posibil pentru a ajunge la audiența lor. Dar fii pregătit să-ți dublezi eforturile și timpul.

Dezvoltă mentalitatea.

Dacă ești convins că strategia de marketing de zero dolari este potrivită pentru compania ta, trebuie să înțelegi mentalitatea pe care să o dezvolți.

VPS Hosting (VPS/VDS). De la 3,5 Euro/lună.

SSD RAID Storage. Trafic nelimitat. Virtualizare KVM.

O strategie de marketing de zero dolari este un proces, nu este o pungă cu trucuri.

Să zicem, o tactică de Twitter de urmărire abonaților oponentului tău, a ajutat o companie să obțină un milion de utilizatori într-o lună. Crezi că dacă vei implementa aceiași tactică va funcționa și la tine la fel? În cele mai multe cazuri, răspunsul e nu. Pentru a fi de succes ai nevoie de o minte științifică pentru a dezvolui ceea ce funcționează pentru tine.

Acest lucru implică fixarea unei culturi cu experimente riguroase, să te informezi din datele statistice și să fii pregătit să eșuezi de multe ori. Fără un proces științific vei încerca o mulțime de lucruri dar nu vei prinde nimic din acele încercări pentru a te îmbunătăți în timp. Un proces de experimentare te va face să îți menții pozițiile și să optimizezi ceea ce ai învățat.

Ca să fiu clar, deși o strategie de marketing de zero dolari nu constă în cumpărarea click-urilor, aceasta necesită investiții, timp și resurse.

Citește ce sugerează Brian Balfour în primii pași în construirea creșterii mentalității tale.

Ghidul creșterii, structurarea echipei, și unitățile de măsurare.

În mod tradițional marketologii, s-au preocupat de capul mecanismului. Oricum, cînd bugetul tău scîrție, dorești ca majoritatea utilizatorilor tăi să pătrundă în mecanismul tău. Prin urmare, deci este absolut necesar să ai un mecanism care agață foarte usor. Pentru a asigura un mecanism care agață utilizatorii foarte ușor, trebuie să identifici cea mai impotantă unitate de măsurare pentru fiecare pas și să înțelegi care parte a mecanismului se potrivește fiecărei echipe.

Să zicem că suntem un produs de tipul ,,Afacere către Afacere,,. Următorul tabel reprezintă creșterea clasică din 5 pași a mecanismului, măsurările pentru fiecare pas care trebuie să fie abordate cu grijă de către fondator, și echipa care este responsabilă pentru acest pas.

Construiește-ți experiențele.

Îndată ce ai o idee clară cum să obții succesul pentru fiecare pas din mecanism (cursa consumatorului), ai nevoie de un proces de experimentare clar.

Construcția de bază Bulls Eye, discutată și în cartea Traction este un cadru perfect. Imaginează-ți construcția ca fiind 3 cercuri concentrice:

Cercul extrem. Crează o furtună de idei împreună cu echipa pentru a influența o singură măsurare metrică din mecanism. Estimează costul și impactul (o potențială creștere) pentru fiecare din ele.

Cercul de mijloc. Alege 2 sau 3 idei cu cea mai mică investiție dar cu cel mai înalt impact. Fixează experimentul și execută-l.

Cercul de interior. I-a rezultatele de la pasul anterior și vezi dacă ai obținut succes. Dacă ai obținut succes doar pentru un experiment, dublează acea idee și optimizeaz-o pentru a obține din ea cît mai mult posibil

.

Cum să-ți fixezi experimentele.

Cea mai mare dificultate în acest proces este să schițezi experimente eficiente, cu abilitatea de a numi acel experiment un succes. Trebuie să ții cont de următoarele lucruri:

1.

Scrie un document de experiment. Documentează de ce lansezi acest experiment și din ce constă el.

2.

Limetele de timp. Un experiment are două limite de timp- timpul de fixare și timpul de lansare. Limitarea timpului este dirijată de resursele pe care le ai disponibile, timpul de lansare este durate în care vei obține importanță statistică.

3.

Obiectiv. Pornește cu un obiectiv modest dar cuantificabil. Dacă îți atingi obiectivul, atunci poți numi experimentul un succes.

Fructele atîrnate slab.

Web Hosting. 5 GB - 25 Euro/an.

Backup Zilnic. SSD RAID Storage. Certificat SSL Gratis.

O strategie de marketing de zero dolari este o modalitate sitematică de dezvăluire a lucrurilor care se potrivesc afacerii tale. Cu toate acestea, există cîteva canale pe care le poți utiliza imediat pentru a lansa procesul:

1.

Optimizarea Motorului de Căutare. Este o strategie pe termen lung, și nu culege recompense imediate. Dar nu costă nimic și poate fi potențial foarte profitabil pe termen lung.

2.

Distribuirea virală. Găsirea unei modalități de determinare a utilizatorilor tăi să-și invite prietenii nu costă bani. Totuși, este dificil să o faci corect. Utilizează marketingul de referință pentru a începe.

3.

Social. Crează o pagină de Facebook, Twitter și Snapchat pentru a începe. Nu vei obține rezultate astronomice din ele dar poți lansa procesul.

4.

Serviciul clienți. Încorporează o cultură desăvîrșită a serviciului clienți. Nimic nu circulă mai departe de la om-la-om decît un serviciul clienți bine pus la punct.

Analiza comparativă.

Nu există repere fixe de analiză comparativă. Fiecare afacere este diferită și deasemenea și reperele comparative pentru ele.

Ar trebuie să găsești repere de analiză comparativă publicate în jurul tipului de unitate metrică pe care vrei să experimentezi, dar nu fă acest lucru să fie obiectivul tău final. Scopul tău final, este mereu performanța ta istorică. Încearcă să îmbunătățești asta.

În orice caz, fii la curent cu reîntoarcerea diminuării. Odată ce obții un număr și nu ai reușit să-l afectezi semnificativ cu experimente mai noi, este timpul să mergi mai departe- ai obținut ceea ce se putea mai mult.

Servere Cloud cu functii de IaaS. Tarif pe ora.

Trafic nelimitat. Incearca acum Gratuit.

  • Tradus și adaptat.
  • Share: